Shop Mobile More Submit  Join Login
×




Details

Submitted on
October 12, 2012
Image Size
3.6 MB
Resolution
800×550
Submitted with
Sta.sh
Link
Thumb
Embed

Stats

Views
790 (1 today)
Favourites
25 (who?)
Comments
56
Downloads
11
×
Hey guys well here is yet another episode. Not very long and abit of talking once again lol.

I had abit of trouble with a few interactions between the characters plus there is terrible lagging with the voice toward the end but other then that the rest is ok.

And even though I did a story board before I started this, I changed alot as I went along. For instance. . . I never intended on Xullrae to teleport away from Hazelin. that was an after thought lol. Now I am pretty sure she can do stuff like that or at least something similar. but adding that in helped me with one of the trouble spots I had.

Once again, a big thank you to all those who contributed to this project.
voice actors as appear:
Xullrae: :iconmysticchild:
Hazalin: :iconshadowring123:



The pint size killing machine drowess Xullrae belongs to my friend :iconxullraezauviir:
Hazalin the shapeshifter belong to meesa



episodes

part one [link]
part two [link]
part three [link]
part four [link]
part five [link]
part six [link]
part seven [link]
part eight [link]
part nine [link]
part ten [link]


Hope you enjoy :) and as usual, I am sorry for being a snob :P
Add a Comment:
 
:icongraffilthy:
graffilthy Featured By Owner Oct 17, 2013
Oh cool. I really like the story and animation. The voices are good also.
Reply
:iconlittlegoblet:
littlegoblet Featured By Owner Oct 18, 2013
thanx buddy.  this whole animation series has been a real learning curve for me.  Even my voice actors have grown over time and I appreciate the comment.  :hug:
Reply
:iconmysticchild:
MysticChild Featured By Owner Dec 24, 2012  Student Filmographer
I love it!! I've been away for so long so it was great to come back to a new video! =)) You're brilliant!
Reply
:iconlittlegoblet:
littlegoblet Featured By Owner Jan 1, 2013
oh hey there buddy. thanx again for taking looksies. I had abit of a break over Christmas as I worked on other projects but I will be starting on the next chapter very soon. Happy New year to you to buddy :hug:
Reply
:iconmysticchild:
MysticChild Featured By Owner Jan 1, 2013  Student Filmographer
Thank you! You too! ^_^ :hug:
Reply
:iconlittlegoblet:
littlegoblet Featured By Owner Jan 2, 2013
thanxies :hug:
Reply
:iconabsafraginlootly:
Absafraginlootly Featured By Owner Oct 18, 2012
Ha! Really liked this one. :giggle:
Reply
:iconlittlegoblet:
littlegoblet Featured By Owner Nov 19, 2012
thanxies buddy I appreciate it :hug:
Reply
:iconmemymine:
MeMyMine Featured By Owner Oct 16, 2012
Ahh, I love this series! Every episode gives me chuckles :D Great job, everyone involved!
Reply
:iconlittlegoblet:
littlegoblet Featured By Owner Oct 17, 2012
lol thanx buddy :XD: I like making people laugh so this is good to hear :XD: :D
Reply
:iconlovershorizon:
LoversHorizon Featured By Owner Oct 13, 2012  Hobbyist Interface Designer
Well whats wrong with diamonds in chocolate if she has a brown shiny eyes :D
I love the VA.
Reply
:iconlittlegoblet:
littlegoblet Featured By Owner Oct 13, 2012
lol I think that Xullrae was just being logical where as Hazelin was trying to be expressive. I think different things impress too lol. but it all works out in the end :)
Reply
:iconbroom-rider:
broom-rider Featured By Owner Oct 13, 2012
Awesome job on those animations, my friend! I keep watching them again and again, and even showed this one and the previous one to my kiddo - he loved it too! ...Kids are the real experts in animation, aren't they? :)
Reply
:iconlittlegoblet:
littlegoblet Featured By Owner Oct 13, 2012
ahhh lol that is so lovely to hear buddy :XD:. I am so glad you are enjoying my silly animation it means alot. I am so glad your little one is liking it too. Kids are so sweet :hug:
Reply
:icondameodessa:
DameOdessa Featured By Owner Oct 13, 2012  Hobbyist General Artist
Marvelous :love:
Reply
:iconlittlegoblet:
littlegoblet Featured By Owner Oct 13, 2012
thanxies :XD:
Reply
:iconjessismith:
Jessismith Featured By Owner Oct 13, 2012  Hobbyist Digital Artist
Hahaha! The diamonds and chocolate bit gave me a pretty good laugh. This whole episode brought a smile to my face. I love all the details, like when the note is sticking out of his pocket. I mean, come on Haze....if I can plainly see that note, she could too, hehe. :XD: I loved this episode. Kudos for another genius bit of work. :D
Reply
:iconlittlegoblet:
littlegoblet Featured By Owner Oct 13, 2012
lol thanx Steph yeah it is probably a good thing Xullrae found that poem lol. Although I am sure Miranda would have excepted it graciously. But I am sure she would have had a giggle to herself as she read it lol.
Reply
:iconjessismith:
Jessismith Featured By Owner Oct 14, 2012  Hobbyist Digital Artist
Hehe, I would have loved to see her expression upon reading the letter. :giggle:
If I were in her place, I might just have said, "Awww"..and then laugh hysterically. ;D
Definitely can't wait to see how the Miranda situation turns out...and the rest of the story for that matter. :)
Reply
:iconlittlegoblet:
littlegoblet Featured By Owner Oct 16, 2012
thanxies buddy. I hope to make people laugh and not cry as the story goes along :XD:
Reply
:iconjessismith:
Jessismith Featured By Owner Oct 17, 2012  Hobbyist Digital Artist
Indeed. Of course there have been times I've laughed so much that I cried, so it's twice effective. ;)
Reply
:iconlittlegoblet:
littlegoblet Featured By Owner Nov 19, 2012
yippeeeeee lol
Reply
:iconkakashimorph:
KakashiMorph Featured By Owner Oct 12, 2012
That DOES make two of them. ;P
Reply
:iconlittlegoblet:
littlegoblet Featured By Owner Oct 13, 2012
hee hee yuppers :D
Reply
:iconpoldallelovesnare:
PoldalleLovesnare Featured By Owner Oct 12, 2012  Hobbyist Traditional Artist
lol diamonds in chocolate....don't think I've ever heard that one before....kudos, at least, for that, Haze! ;P And huzzah for random tricks to make things work like teleporting away. And it was fun to hear some of his poem after all. ^^
Reply
:iconlittlegoblet:
littlegoblet Featured By Owner Oct 13, 2012
thanxies buddy. yeah and the funny thing is that Hazelins Dad is a bard but instead of learning from daddy, he was too busy running about in the wilderness having fun lol. I think when it comes to poems I could be almost as bad as him too lol
Reply
:iconpoldallelovesnare:
PoldalleLovesnare Featured By Owner Oct 13, 2012  Hobbyist Traditional Artist
oh really? haha! how interesting! Maybe he needs some lessons from Alex? ;P
Reply
:iconlittlegoblet:
littlegoblet Featured By Owner Oct 16, 2012
yes that he does. In fact I think we both do :giggle:
Reply
:iconpoldallelovesnare:
PoldalleLovesnare Featured By Owner Oct 16, 2012  Hobbyist Traditional Artist
hahaha! Even -I'M- not as poetical and romantic as Alex and he's my character so ;P lol!
Reply
:iconlittlegoblet:
littlegoblet Featured By Owner Oct 17, 2012
lol thats quite magical lol. but I know exactly what you mean :nod:
Reply
:iconpoldallelovesnare:
PoldalleLovesnare Featured By Owner Oct 17, 2012  Hobbyist Traditional Artist
Whenever I actually have a streak of romance and poetry I tend to blame "my inner Alex" ;P
Reply
:iconjelenaellethil:
JelenaEllethil Featured By Owner Oct 12, 2012  Hobbyist Digital Artist
It surely wouldn't impress Miranda to the point where she'd jump right into his arms and scream:" I love you. Marry me!" and lead to Xullrae slapping herself across the face...But he might get a kiss for trying. Good job on the episode.:)
Reply
:iconlittlegoblet:
littlegoblet Featured By Owner Oct 13, 2012
lol hee hee yeah I think he could get a kiss atleast that would be a start :giggle: thanx for the comment buddy :)
Reply
:iconxullraezauviir:
XullraeZauviir Featured By Owner Oct 12, 2012  Hobbyist Writer
:laughing: I amaze myself with the way I write Xull sometimes, but YOU Christine are very clever with the teleport addition. It is very like her. One she can teleport via spell. That requires hand winggling and speaking the arcane word and two she has a psionic teleport, "Dimension door" which is similar to what you did as all it does is teleport feet or yards away.

Excellent job on everything. I saw nothing out of place. :love: You are impressive, my lady! :worship:
Reply
:iconlittlegoblet:
littlegoblet Featured By Owner Oct 13, 2012
oh coolness I am glad to hear that. I knew Xull could teleport but just didn't know the process of how she did it so thanx for explaining that to me. I like how Xull is always pulling out surprises too. I think Hazalin is starting to adjust to her surprises. lol or he was just too distracted about his poem getting stolen out of his pocket :giggle:
Reply
:iconkirayokime:
KiraYokime Featured By Owner Oct 12, 2012  Hobbyist Digital Artist
The Velvet, Haze! DIAMONDS LOOK GOOD ON VELVET.
can't say the chocolate thing would dissapoint someone xD
Reply
:iconlittlegoblet:
littlegoblet Featured By Owner Oct 12, 2012
lol yeah both he and myself could use alot of help when writing poetry. I don't even know how good poetry would sound. I know that often it is filled with fancy words I don't even know the meaning too lol.
Yes velvet and diamonds go very well together lol. :D
Reply
:iconkirayokime:
KiraYokime Featured By Owner Oct 13, 2012  Hobbyist Digital Artist
Dictionary. Does Hazelnut a big fan of dictionaries? I can recommend - very useful.So many words you can write a poem with...
No lols at all, they are really pretty good together. I still don't like jewels, though.
Reply
:iconlittlegoblet:
littlegoblet Featured By Owner Oct 13, 2012
unfortunately he does not have a dictionary. I am not sure if he would even make good use of it if he did lol
Reply
:iconkirayokime:
KiraYokime Featured By Owner Oct 15, 2012  Hobbyist Digital Artist
He could slap someone with it. Nice use)
Reply
:iconlittlegoblet:
littlegoblet Featured By Owner Oct 17, 2012
lol your humor cracks me up :rofl:
Reply
:iconkirayokime:
KiraYokime Featured By Owner Oct 18, 2012  Hobbyist Digital Artist
russians, baby xD
Reply
:iconlittlegoblet:
littlegoblet Featured By Owner Oct 18, 2012
Russians are so funny :giggle: even without the vodka :P
Reply
(1 Reply)
:iconeyesadrift:
eyesadrift Featured By Owner Oct 12, 2012  Professional Artist
OH SNAP, no she dident!
Reply
:iconlittlegoblet:
littlegoblet Featured By Owner Oct 13, 2012
maaaw haaa haaa oh yes she did :P
Reply
:iconshadowring123:
shadowring123 Featured By Owner Oct 12, 2012  Hobbyist Digital Artist
yay~~ *favs*
Reply
:iconlittlegoblet:
littlegoblet Featured By Owner Oct 13, 2012
heya buddy thanxies for the FAV :D Like your cheeky avatar too
Reply
:iconshadowring123:
shadowring123 Featured By Owner Oct 13, 2012  Hobbyist Digital Artist
NP
Reply
:icondeskleaves:
Deskleaves Featured By Owner Oct 12, 2012  Professional Digital Artist
You make some pretty kick ass art in flash. 'u'
Reply
:iconlittlegoblet:
littlegoblet Featured By Owner Oct 13, 2012
wow thanx buddy. that is quite the complement coming from somebody as talented as you :XD:
Reply
Add a Comment: